ΔΡΑΣΕΙΣ

ΘΕΑΤΡΙΚΑ

Η θέμις έχει νεύρα ή κέφια;

Μια παραγωγή του 3ου Γυμνασίου Έδεσσας στα πλαίσια των πολιτιστικών προγραμμάτων με τίτλο ΄΄Θεατρική Τριλογία’’ βασισμένη στη Θέμιδα του Δ.Ψαθά (Χρονική διάρκεια : 6 μήνες) Ενταγμένα στη θεματολογία ΄΄Πολιτισμός στο σχολείο-Μάθηση και υιοθέτηση πολιτισμικών αξιών μέσω θεάτρου΄΄ 1)΄΄Η Θέμις έχει νεύρα΄΄ Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν: α) Ζήδρου Κ.,ΠΕ05 β)Σπελέτα Β. ΠΕ02 γ)Σβουρδάκου Δ.ΠΕ02, με Συντονίστρια την Ζήδρου Κ. 2)΄΄Η Θέμις έχει κέφια΄΄ Εκπ/κοί που συμμετέχουν: α) Σπελέτα Β.,ΠΕ02,β)Χατζηγιάννης Π. ΠΕ08,γ)Γιόντη Ε.,ΠΕ07 Με συντονίστρια την Σπελέτα Β. 3)΄΄Θα ηρεμήσει ποτέ η Θέμις;΄΄ Εκπ/κοί που συμμετέχουν: α)Σβουρδάκου Δ. β)Χατζηγιάννης Π. γ) Αϊβάτογλου Χ. με συντονίστρια την Σβουρδάκου Δ. Η θεατρική παράσταση ανέβηκε στην αίθουσα της Νομαρχίας στις 3/5/23 ,Τετάρτη , το πρωί για τους μαθητές, το απόγευμα για το κοινό .

Η Αλφαβήτα της εφηβείας

Η Θεατρική παράσταση «Η Αλφαβήτα της εφηβείας», βασισμένη στο μυθιστόρημα της Μάγιας Δεληβοριά, από τους μαθητές της Γ΄ Τάξης του 3ου Γυμνασίου Έδεσσας (2017-18). Μια ιστορία με πρωταγωνιστές εφήβους του ‘’ σήμερα’’ που, προετοιμάζοντας μια θεατρική παράσταση, βρίσκουν τον τρόπο να εκφράσουν τις ανησυχίες τους από το Άλφα μέχρι το Ωμέγα. Συντελεστές της παράστασης Ζήδρου Κωνσταντίνα Λούσα Αγγελική Γκιλιοπούλου Παναγιώτα Σπελέτα Βασιλική Χατζηγιάννης Πάρις.

 

Οι Ηλίθιοι

Η θεατρική ομάδα του σχολείου μας ανέβασε στις 3 Απριλίου 2019 το έργο του Νηλ Σάιμον “Οι Ηλίθιοι”. Mια παράσταση που χάρισε χαμόγελα, προβληματισμό και δημιουργικές στιγμές στους συμμετέχοντες αλλά και τους θεατές.

 

Αχ Ελένη

«Αχ ! Ελένη: Όμηρος vs Ευριπίδη= θύτης ή θύμα; Η Άτη του Έρωτα ή Για ένα Πουκάμισο Αδειανό;» 2016-17.
Μια ‘’αριστοφανική’’ διασκευή του Ευριπίδη στα πλαίσια του αντίστοιχου σχολικού μαθήματος της Γ΄Τάξης με Στόχο το γέλιο , την χαρά της δημιουργίας των παιδιών (ηθοποιών και διοργανωτών μιας θεατρικής παράστασης), την ανάδειξη ταλέντων , την καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος ,αλλά και της ατομικής ευθύνης , καθώς και αυτοπεποίθησης . Επίτευγμα η συνειδητοποίηση και η υιοθέτηση του Αντιπολεμικού Μηνύματος του έργου .
Μέλη της θεατρικής ομάδας οι μαθητές-τριες της Γ΄Τάξης και οι υπεύθυνες συντονίστριες καθηγήτριες: Σβουρδάκου Δέσποινα, Νικολαΐδου Αγγελική , Λούσα Αγγελική.
Φωτογραφία, βίντεο, τεχνική υποστήριξη: Χατζηγιάννης Πάρις.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Ένα Βιολογικό Ποπ Μανάβικο

Μια παραγωγή του 3ο Γυμνάσιου Έδεσσας στα πλαίσια των εργαστήριων δεξιοτήτων. Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον. Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά. Τίτλος: Βιολογικά προϊόντα. Το μανάβικο μας δεν ήταν ένα απλό βιολογικό μανάβικο, άλλα και πόπ μανάβικο. Αφού ζωγραφίσαμε πρώτα όλα τα βιολογικά και συμβατικά φρούτα και λαχανικά με την τεχνική της Pop Art του Αμερικανού ζωγράφου της μαζικής κουλτούρας Andy warhol. Μιλήσαμε για τη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη και μιμηθήκαμε την τεχνική του για να φιλοτεχνήσουμε τα προϊόντα του μανάβικου μας. Φιλοτέχνησαν πόπ φρούτα και έπαιξαν στο βίντεο όλα τα παιδιά του τμήματος Α4 από το 3ο Γυμνάσιο Έδεσσας της σχολικής χρονιάς 2022-2023.

Ο νεοπλαστικησμός στο σχολείο μας 2022-2023

Ενασχόληση των μαθητών/τριών σε καλλιτεχνική παρέμβαση συνύπαρξης ζωγραφικής και μαθηματικών εννοιών μέσα στο χώρο της σχολικής μονάδας, με παράλληλη υποστήριξη στην συμμετοχή των δράσεων των ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σχέδιο Δράσης: Ο Νεοπλαστικισμός στο σχολείο μας. Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση Συντονιστής Δράσης: ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΣ Συμμετείχαν: ΜΑΪΝΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΡΕΤΖΙΟΣ ΝΙΚΟΣ, ΣΤΑΛΙΔΗΣ ΔΗΜΟΣ. Εδώ θα βρείτε και την ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε << Αλγοριθμική εικαστική>>.

Τα απορρίμματα και το ολογραφικό βίντεο

Μια παραγωγή του 3ο Γυμνάσιου Έδεσσας στα πλαίσια των εργαστήριων δεξιοτήτων. Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον. Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά. Τίτλος: Τα απορρίμματα σχετίζονται με το ολογραφικό βίντεο; Συμμετείχαν όλα τα παιδιά του τμήματος Β1 του 3ου Γυμνάσιου Έδεσσας της σχολικής χρονιάς 2021-2022.

A star discovered

Μια παραγωγή του 3ο Γυμνάσιου Έδεσσας στα πλαίσια των εργαστήριων δεξιοτήτων. Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ Μια ταινία μικρού μήκους με σενάριο της Ζαχαριάδου Πασχαλίνας με θέμα έναν μαθητή που η οικογένεια του δεν του επιτρέπει να κάνει τα όνειρα του πραγματικότητα. Επίσης η ταινία προάγει την διαφορετικότητα με έναν πολύ πρότυπο τρόπο. Συμμετείχαν παιδιά του τμήματος Β1 του 3ου Γυμνάσιου Έδεσσας της σχολικής χρονιάς 2021-2022.

Έδεσσα 200 χρόνια ελεύθεροι

Το Βίντεο 200 χρόνια ελεύθεροι 1821 Έδεσσα 2021 είναι μια δράση του 3ο Γυμνάσιου Έδεσσας που με αφορμή την επετειακή χρονιά 2021 δημιούργησαν οι μαθητές σε συνεργασία με τον συντονιστή του έργου Χατζηγιάννη Πάρι εικαστικού του σχολείου με θέμα την τοπική ιστορία της πόλης που αφορά την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Κληρονομιά και ταυτότητα

Το 3ο γυμνάσιο Έδεσσας στα πλαίσια των «πολιτιστικών προγραμμάτων» έφτιαξε ένα Ντοκιμαντέρ με τίτλο «Κληρονομία και Ταυτότητα». Το θέμα του ντοκιμαντέρ σχετίζεται με τα μεγάλα μουσεία σε όλο τον κόσμο που κατέχουν μνημεία πολιτισμού άλλων χωρών. Η ιδέα ξεκίνησε από μια μαθήτρια της πρώτης τάξης όταν ρώτησε στο μάθημα των εικαστικών, αν πρέπει τα μνημεία πολιτισμού που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε ξένες χώρες να επιστέψου όλα στις χώρες προέλευσης τους. Αρχικά το ντοκιμαντέρ υλοποιήθηκε στην δευτέρα τάξη σαν «βιωματική δράση», με τίτλο «Τα μνημεία δεν έχουν φωνή εσύ έχεις» στα πλαίσια του διδακτικού αντικειμένου « Πολιτισμός και δραστηριότητες τέχνης». Όμως το αντικείμενο είναι ανεξάντλητο, και πάντα επίκαιρο, κυρίως μετά τα τελευταία γεγονότα τον περασμένο Αύγουστο: Την εύρεση του «Χρυσού τρένου των Ναζί», σε υπόγειο λαβύρινθο στην καρδιά των Πολωνικών βουνών. Αποφασίσαμε λοιπόν να εμπλουτίσουμε με νέα στοιχεία το βίντεο μας. Έγινε εκ νέου το μοντάζ και διανθίστηκε με καινούρια μουσική και εικόνες.

Action Painting

Ήταν το πολιτιστικό πρόγραμμα του 3ου Γυμνασίου Έδεσσας την σχολική χρονιά 2016-2017. Η ζωγραφική της δράσης ήταν μια παράσταση από μαθητές του 3ου γυμνασίου Έδεσσας στην οποία προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε τον χορό με την ζωγραφική να εξελίσσονται ταυτόχρονα στη σκηνή μόνο που σε αυτή την εκδοχή η ζωγραφική έχει βιντεοσκοπηθεί σε άλλο χρόνο και στην παράσταση εμφανίζετε σαν προβολή πάνω στους μαθητές που χορεύουν.

 

 

ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Η 26 Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών στις 6 Δεκεμβρίου 2001, στο τέλος του Ευρωπαϊκού Έτους Γλωσσών, από το Συμβούλιο της Ευρώπης , με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών είναι μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία για την προώθηση της εκμάθησης γλωσσών και εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προώθηση της πολυγλωσσίας στην Ευρώπη.                                                                                         Μαθαίνοντας μια ξένη γλώσσα σημαίνει ανάμεσα στα άλλα ότι μαθαίνεις να κατανοείς άλλους δρόμους σκέψης και πράξης.                                                                                                   Στο πλαίσιο τού εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, οι μαθητές της Β΄τάξης που διδάσκονται Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά ως β΄ ξένη γλώσσα ζωγράφισαν σε μπλουζάκια τις λέξεις ΑΓΑΠΗ, ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΦΙΛΙΑ  στις τέσσερεις γλώσσες  ( Ελληνικά , Αγγλικά Γαλλικά,Γερμανικά).